Osoby divadla

Věra Mašková (režisérka)
Profesí dramaturgyně, která procestovala velká divadla celé republiky (Ostrava, Kladno, Hradec Králové, Olomouc, Praha) a momentálně působí ve Vršovickém divadle Mana.
Ivana Hurychová
Patří ke stálicím souboru. Její divadelní role se vyznačují pečlivou drobnokresbou, její výkony jsou koncepční, promyšlené, navíc disponuje i velkým komediálním potenciálem, což se projevilo např. v inscenaci Nemá kocour pořád posvícení, Ať žije Kazibuchta Rajská Podhorská či v Pěně dní.
V současné době ji mohou diváci vidět jako selku Frövikovou ve hře Ingmara Bergmana Hosté Večeře Páně.
Hana Krommerová (Šmitáková)
V rámci svého působení v souboru vytvořila celou řadu pozoruhodných a různorodých ženských rolí. Po několika epizodních rolích na sebe výrazně upozornila v roli Dámy v Letním dnu. Mimořádný výkon podala v inscenaci S vyloučením veřejnosti v roli Inéz. Skvělá byla i její obětavá a milující Ljuba v Červené kalině. V současné době ji můžete vidět v Hostech večeře Páně a v hlavní ženské roli ve Hře o lásce a smrti. Její doménou jsou silné, milující ženy, často obětavé až k sebezničení, vyznačující se vřelostí a jistou dávkou tajemství. Pro soubor je také nepostradatelnou organizátorkou všech našich administrativních záležitostí a patří jí velký dík za to, že vůbec ještě fungujeme.

Tomáš Vlček

Je po Ivaně Hurychové a Lence Malé v souboru nejdéle. Po celé plejádě mladých hrdinů, jakými byl kornet Kryštof Rilke, Villon, Colin z Pěny dní, Paul z Písně drozda vyzrál ke komplikovaným charakterům, jakými byly postavy z Mrožkových absurdních komedií či hlavní hrdina Sartrova dramatu S vyloučením veřejnosti. Dosavadním vrcholem jeho tvorby byl Tomas, hlavní hrdina Bergmanova dramatu Hosté večeře Páně. a Lavoisier ze Hry o lásce a smrti. Nezapomenutelný a zcela mimořádný byl jeho výkon v dramatu Helverova noc, kde skvěle ztvárnil postiženého hlavního hrdinu. Jeho doménou jsou dramatické role, ale poradí si i s komediálním žánrem, jak prokázal v Muzikantech ,v Adamu Stvořiteli, či v Donu Šajnovi, zazářil i jako operní tenor v Ať žije Kazibuchta Rajská Podhorská. Je hercem, kterého se režii podařilo nejčastěji na jevišti zavraždit.

Jan Mašek

Patří k nejnespolehlivějším členům souboru. Obvykle mu chybí kostýmy nebo rekvizity, často chybí i on, všechny přivádí k šílenství,ale necháváme si ho ze dvou důvodů – zahraje skoro cokoli a zahraje to dobře i při minimálním počtu zkoušek, a když už přijde, postaví scénu, sežene světla, odnese a odstěhuje cokoli a vykompenzuje tak všechna utrpěná příkoří. S nadějí sledujeme jeho pomalé postupné dozrávání a doufáme, že je na cestě ke spolehlivosti. Začínal u nás jako kulisák a živý zvonek před představením, jeho nejúspěšnější rolí doposud byl Oscar ve hře Oscar a růžová paní, skvěle ztvárnil i Jonase Perssona v Hostech večeře Páně či Adama Stvořitele. Neméně úspěšně hraje postavy záporné, jak předvedl v Červené kalině či v Sartrově S vyloučením veřejnosti, kde ho toužil zabít každý divák.

Ivana Židoňová

Přišla se jednou náhodou podívat, hned dostala roli, s kterou se minula ve všech směrech. Nicméně se nenechala odradit a záhy se vypracovala ve skvělou herečku komických rolí. Excelovala jako Lilitka v Adamu Stvořiteli či v Muzikantech, skvělá je i její Peggy Blue v Oscarovi a růžové paní. Přelomová byla pro ni role Karin v Hostech večeře Páně, kde prokázala, že zvládá i dramatické úkoly. Poté následovala Zoja v Červené kalině a Varvara v Bouři, role obětavých žen, schopných pro blaho ostatních podstoupit četné zkoušky. Zatím největší hereckou příležitostí pro ni byla hlavní ženská role ve Figarově rozvodu. Všechny její role jsou charakteristické velkou vnitřní hloubkou a opravdovostí, kterou vyjadřuje nenápadnými hereckými prostředky bez velkých vnějších efektů, ale s o to větší pravdivostí a přesvědčivostí. Pro soubor je obrovským přínosem její organizační talent a péče o rekvizity, scénu, kostýmy a všechny organizační záležitosti, kterých se ujímá s mimořádnou obětavostí.

Lenka Malá

Je obdařena silným dramatickým talentem, který zazářil v roli Klytaimnestry v inscenaci Nezabijte Elektru, v Krajkářkách či v poetické inscenaci o Francoisi Villonovi Toho? Toho jsme neznali. Po řadě let odmlky se do souboru vrátila nejprve v epizodních rolích v Červené kalině a ve Hře o lásce a smrti, poté v impozantní roli Kabanové v Ostrovského Bouři. Její doménou jsou výrazné, nepřehlédnutelné osobnosti se silným emocionálním nábojem, je schopna i velkého dramatického gesta a patosu. Že jí není vzdálen ani komediální žánr dokázala v nejnovější inscenaci Figarův rozvod.

Věra Malá

Patří k nejmladší generaci. Poprvé se objevila v roli Chloridy ve Hře o lásce a smrti, kde však musela narychlo zaskočit i roli Luisy. Poradila si s touto situací nebojácně a obratně. První skutečnou hereckou příležitostí byla pro ni Káťa v Bouři, křehká naivka, příliš slabá na nástrahy, které jí život připraví. I když zůstává trochu ve stínu zkušenějších kolegů, je zřejmé, že se jedná o talentovanou herečku, která má svou divadelní budoucnost před sebou.

Kateřina Pleyerová

Je interpretkou především temperamentních žen s vlastním názorem. Nejsou jí cizí komediální role, ale její Luisa ve Hře o lásce a smrti je důkazem, že si poradí i s dramatickým úkolem. Nezanedbatelným přínosem jsou pro soubor její mimořádné pěvecké schopnosti.

Roman Solčány

Je nevyčerpatelným zdrojem laskavosti, optimismu a pohody. Talentovaný herec s přirozenou intuicí dokáže splynout s postavami s takovou samozřejmostí a otevřeností s jakou přijímá svět kolem sebe. Zvládá s naprostou přesvědčivostí ztvárnit postavy naprosto rozdílné – plebejské i aristokratické, silné i slabošské. Jeho doménou jsou rozporuplné, složité charaktery. Poprvé na sebe upozornil jako Petro v Červené kalině. V současné době hraje jednu z hlavních rolí ve Hře o lásce a smrti a hraběte Almavivu ve Figarově rozvodu.

Johan Klesal
Poprvé se objevil ve Hře o lásce a smrti a bylo to setkání mimořádně šťastné. V roli Carnota předvedl velmi vyzrálý a koncepční herecký výkon, proto jsme byli rádi, když se opětovně rozhodl s naším souborem spolupracovat. Ke každému hereckému úkolu přistupuje zodpovědně, své role buduje s nesmírnou precizností a velkou poctivostí s níž krok za krokem proniká do nitra postav. Velmi zajímavý výkon podává jako slaboch Tichon v Bouři i jako nositel tématu celé inscenace v titulní roli v představení Figarův rozvod.

Jiří Jahoda

Do našeho souboru se dostal zákeřnou intrikou Romana Solčányho, a my jsme tomu rádi. Sice musíme ostražitě hlídat, aby se dostavil na zkoušku na správné místo ve správnou chvíli, ale pokud přijde, zkouší velmi dobře a je pro soubor skutečným přínosem. Je přemýšlivým typem herce, snaží se pronikat do hloubky postav a předkládat divákům ucelený obraz role, který je schopen tematizovat. Jeho figury jsou vždy syntézou racionálního přístupu a přímočaré emocionality, což jeho výkonům dává osobité dramatické napětí. Velmi kreativně si poradil s úkolem v Bouři, kde z poměrně nevděčné role stvořil velice zajímavý charakter, i v celé řadě rolí ve Figarově rozvodu.

Jiří Novotný
Jedna z nejvýraznějších tváří pražského amatérského divadla, se stejně jako ve většině ochotnických souborů, objevuje opakovaně i u nás. Za posledních dvacet let u nás vytvořil celou škálu jedinečných postav, malých, velkých, komických i dramatických. I on patří ke stálicím souboru, hercům, na které je možno se spolehnout, že odvedou kvalitní výkon, opřený o detailní rozbor postavy a vědomí kontextu, a že bude přínosem každé inscenace v níž účinkuje. Za všechny jmenujme jeho role v Nemá kocour pořád posvícení, v Tancovačce, v Červené kalině, Hostech večeře Páně či v inscenaci Oscar a růžová paní.
Michaela Vegrichtová

Obohatila náš soubor nejen o křehkou ženskost, kterou jsou vybaveny její divadelní postavy, ale též o zcela mimořádný pěvecký projev, který je zejména v Bouři klíčovým prvkem inscenace. Její doménou jsou něžné, zranitelné bytosti, které vykresluje úsporně, s velkou vnitřní citlivostí.

Karolína Šmitáková

Plachá, citlivá dušička, musela překonat sama sebe, aby se zhostila několika hereckých úkolů. A přestože zejména její výkon jako Chloridy ve Hře o lásce a smrti vůbec není špatný, je zřejmé, že bude své uplatnění hledat spíše mimo jeviště. V poslední době se projevila jako skvělá divadelní fotografka.

Šarlota Horáčková

Přináší na jeviště živelnou energii a její výkon nepostrádá autenticitu a originalitu. Doufáme, že ji studia na vysoké škole nezabrání v dalším účinkování v našem souboru.

Nela Beranová

Rozličné jsou cesty herců do našeho souboru. Ta Nelina vedla přes pískoviště, kde se její ratolesti mydlily kyblíčky po hlavičkách s potomky rodiny Vlčkových. Při rodičovských rozhovorech se prozradilo, že tato svérázná matka početné rodiny má nemalé divadelní zkušenosti. U nás svou nepřehlédnutelnost a nesporný talent uplatnila nejprve v několika drobných rolích, hlavní úlohu hraje v dramatu Oskar a Růžová paní.

Adéla Paruchová

Terézia Morávková

Barbora Zajíčková

Tobiáš Frýdl

Lenka Olšanová

Absolventka JAMU s vizáží modelky vnáší do naší ochotnické party odlesk profesionality. Pokud zrovna nehraje, netočí, nezpívá či nemoderuje někde jinde, ztělesní u nás dámu z lepší společnosti, venkovanku, úřednici či slečnu pochybné pověsti, případně zaskočí cizí roli. Účinkuje v inscenacích Oskar a růžová paní a Červená kalina.